tirsdag 17. januar 2012

Forberedelser

Var det noen som sa sommerfugler?

Joda både sommerfugler og nerver. 17 dager til avreise nå! Føler jeg har det meste under kontroll. Det er en del ting som må forberedes når man legger ut på en slik reise. Jeg er ferdig med å få stikk i armen hos helsesøster, alle billetter, og forsikringer er under kontroll. Registreringer på høgskolen og kulturstudier og endel penger til avgifter og gebyrer er betalt.
Må ha med en del bøker nedover. For min del kunne det vært veldig praktisk om de hadde kommet som e-bøker, men så lang har ikke kulturstudier tenkt. Tenk så mye vekt de tar!!! De er i hvertfall på vei med det norske postvesenet i skrivende stund.
Hvem skal passe posten min? Kanskje jeg skal be posten om å oppbevare den mens jeg borte, så kan jeg håpe at de betaler de regningene som kommer også. Hadde i grunn vært kjekt ;). Jaja leiboer Rolf kan sikker hjelpe meg. Han bor Casa 27 som er leid ut frem til juni.
Også må jeg skrive en oppgave om forventninger til studiet/reisen før jeg drar. Gjenstår endel sider å lese før avreise.
Avreise dato er 3. februar. Skal fly fra Gardermoen til Heathrow. Der får jeg en natt på hotel før flyet går videre til Miami og derfra til Managua. I Managua blir vi hentet med buss som kjører oss til byen Leon der jeg skal bo frem til 28.april. jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal bo ennå, men jeg har betemt meg for enerom så jeg kan filosofere i fred ;).

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med bloggen. Gleder meg til å fortsettelsen.

    SvarSlett
  2. Denne skal jeg følge med på!
    Jeg kjenner det kribler i magen, når jeg leser. Og jeg er ganske sikker på at du kommer til å få en flott opplevelse, og et fint studie sted. Er spent på hvor du skal sove selv ;) Håper du legger ut masse bilder, slik at jeg også kan sitte å mimre litt om egen tid på stranden i Leon, og livet i bygatene :)

    Masse god tur!!
    Klem Veronika

    SvarSlett